zapažanja jednog Bolonjca @ FER.hr

RE: Što da radi prvostupnik (iliti bakalar)

Jao, zvone! Bubnuti i ostati živ!

Prvo, kao (nadam se) budući prvostupnik, osjećam se uvrijeđenim kad netko napiše bakalar.
Dakle, wikipedia:

Bachelor's degrees, called Bakkalaureus, originally existed in Germany, but were abolished up until 1820 as part of educational reforms at this time.
Pristajem na bakalareus, prvostupnik, ili što davno obećao (i zaboravio) dekan Mornar sveučilišni inženjer.
FER je za koliko toliko korektnu provedbu Bolonje pohvaljen točno onoliko koliko triba (ima doduše priča oko ASIIN certifikata, ali nećemo sad :-).
FER Bolonje vidio nije. Ovo što mi imamo je mučenje studenata, na najraznovrsnije načine. I, bez obzira što bi taj famozni proces trebao olakšati studiranje, to se nije dogodilo, već potpuno suprotno. Studenti hodaju kao zombiji, a oni koji su doslovno shvatili "pomozi i bit ćeš kažnjen" bi radje ubili kolegu nego pozdravili s 'dobar dan' ili nešto slično.

novinar@Mreža:
„poslodavci od njega (prvostupnika, op.Z.R.) mogu očekivati nešto slabije opće znanje od nekadašnjeg diplimiranog inženjera, ali dobro znanje o području koje je birao godinama na faksu.“
„Što se tiče posla koje može obavljati, za prvostupnika se smatra da može voditi manje prjekte, manju skupinu ljudi ili biti asistent glavnom projektantu. Drugim riječima, poslove srednje složenosti, slične onima koje sad rade inženjeri za razliku od diplomiranih inženjera“
zvone:
Sorry, ali ipak ne :-)
E pa je... ga onda, neka mi netko objasni ŠTO JA OVDJE RADIM!?
To je ekipa koja je uspješno (i to prva!) prošla kroz „nepoznati teritorij“ na putu ka Bolonji i koji su često i u frenetičnom tempu (ponekad i u promjenjivom „okruženju“) odradili što se od njih tražilo! Star quality material :-).
Ponekad i u promjenjivom "okruženju"? Pa "okruženje" se mijenjalo ne akademsku godinu na akademsku godinu, ne semestar na semestar, već IZ DANA U DAN! Tjedan-dva prije upisa semestra mijenjaju se (svaki semestar) preduvijeti. Bajno. Pogotovo za one koji su "odlučili" ići sporijim tempom, ili su samljeveni u mašineriji koja je krenula i neće se zaustavit.
* E, a taj Star quality material :-). je po praktičnom pitanju - najslabiji. Ne mogu to nikome dokazat, ali to viđam svaki dan. Čovjek koji je najbolji iz matematike ne zna gdje i kako primjeniti diferencijalni račun. Čak je i zvone na svojim predavanjima, kao vrsni matematičar ima jednog studenta koji je "razumio što priča i koristio svoje znanje" matematike na raznim složenostima programskih odsjećaka.
A kako na FERu više NEMA ispitnih rokova, nema ni šanse za popravak nego se dogodine predmet mora odslušati ponovo (to je taj „kontinuirani rad“ – kroz cijeli semestar zadaće, kolokviji i na kraju jedan završni ispit ;-).
Sve će se to jednom nekome odbit od glave. Na žalost, mnoge generacije će propatit prije toga, zbog raznih preduvijeta i nemogućnosti (NORMALNOG) studiranja jednostavno - odustati.
A kad sistem dođe u stacionarno stanje i kad 50 % (ma 75 %!) najboljih B.Sc. po defaultu ide na M.Sc. studij, a odozdola počnu pridolaziti oni uporni dugoprugaši, kvaliteta B.Sc. inženjera će početi (rapidno!?) opadati.

Zašto !? Odnosno, što im fali ?

U dvi (tri) riči - PRAKTIČNI RAD/ISKUSTVO !!!
Bravo, zvone! Stvarno ga lupaš. Pa po Bolonji su SVI ISTI! I "šprinteri" i "maratonci" su prošli ISTI program, i imaju jednaku količinu radnog iskustva - 0. Bez obzira na "dužinu" pruge. Isto kao i prije, diploma je diploma, kovao ti nju 3 ili 33 godine.
I opet se vraćam na to "tko zna iskoristiti stečeno znanje". (potraži * gore u tekstu)


U isčekivanju zvoninog sljedećeg posta ...

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.